Meny
MENU

Nye mummikrus: Ninni og Mummitrollet

De to nye mummimotivene fra Arabia har allerede fått svært god respons i sosiale medier, og vi i Christiania Glasmagasin kan nesten ikke vente med å se de nye tilskuddene på plass i butikkhyllene 11.februar. Krusene med Ninni og nye Mummitrollet er et friskt pust inn i en allerede høyt elsket kolleksjon, og som en bonus har Fiskars bestemt seg for å donere 10kr per solgte krus gjennom lanseringsåret til Redd Barna.

Det nye, grønne motivet med Mummitrollet er ment som en erstatning for tidligere Mummitrollet-motiv, og vil gå inn i ordinært sortiment. Motivet med Ninni, eller «Det usynlige barnet», er derimot helt nytt og belyser en fin og viktig historie fra Mummidalen. Nyhetene vil være tilgjengelig i våre fysiske butikker fom 11. februar, og kommer til nettbutikken fortløpende.

Historien om «Det usynlige barnet»

Mummifamilien tar i mot den lille jenta, Ninni, som er usynlig på grunn av at hun har blitt dårlig behandlet av voksne rundt seg. Hun tør ikke snakke, leke eller le. Den eneste måten de merker at hun rører på seg er lyden av en liten klokke av sølv, som henger rundt halsen hennes.

Mummifamilien tar i mot Ninni med åpne armer og behandler henne med omsorg og vennlighet. Mummifamiliens varme og kjærlighet gjør at Ninni sakte, men sikkert får selvtilliten tilbake og litt etter litt blir mer synlig.

Mumminyheter 2019

Allerede den første morgenen i Mummihuset dukker to små føtter fram på trappen og en stund etter dukker det opp to smale ben. Men dagene går og resten forblir usynlig. Nysgjerrige og omtenksomme Mummitrollet gjør alt for å hjelpe Ninni. Han oppmuntrer henne og forsøker å lære henne alle leker han kan. Ninnis ansikt kommer først til syne når hun tør å uttrykke sine følelser ordentlig – hun blir sint og biter Mummipappa i halen, og ler deretter så hele bryggen gynger. Det usynlige barnet er en fortelling om hvor viktig det er å se andre og å bli sett.

Kjøp nyhetene her:

Samarbeid med Redd Barna

Fiskars donerer 10 NOK av hvert solgte krus med motivet «Det usynlige barnet» og nye Mummitrollet til Redd Barna i Norge fra lansering og ut 2019. Redd Barna jobber aktivt for å bedre barns vilkår og alt arbeid er basert på Barnekonvensjonen og barns rettigheter. Redd Barna kjemper for barns rettigheter, og for at alle barn skal leve et verdig liv.

Donasjonen fra Fiskars vil gå utlukkende til Redd Barnas arbeid lokalt i Norge, hvor organisasjonen er aktive på flere ulike arenaer og temaer.

Se mer fra Mummi Arabia:

Mummi fra Hadeland Glassverk:


Lukk
499 kr igjen til FRI FRAKT!
0 av 499

Mine favoritter

Det finnes ingen produkter som svarer til valgene.