RETUR

Har jeg angrerett?

  • Hos oss har du alltid 30 dagers åpent kjøp ved bruk av angrerett. Konsumvarer omfattes ikke av angreretten og vil ikke utløse noen kreditering.



Hva gjør jeg om jeg savner returseddel/returetikett?

  • Send oss en mail med ditt ordrenummer til [email protected] så sender vi deg en ny på mail.



Kan jeg bytte en vare?

  • Ja, om du ønsker en annen vare en den du mottok kan du sende denne i retur til oss. Vi tilbyr 30 dagers åpent kjøp, forutsatt at varen er ubrukt og kan selges på nytt. For å få varen du i stedet ønsker må du legge inn en ny bestilling på denne. Alternativt kan du bytte i en av våre fysiske butikker. Husk å ta med din ordrebekreftelse til butikken. Dette er din kvittering på kjøpet i nettbutikk. Vær oppmerksom på at matvarer og andre konsumentprodukter ikke omfattes av angrerett og vil ikke bli kreditert ved retur.

 

Hva gjelder om jeg vil reklamere på en vare?

  • Om du vil reklamere på en vare, eller om du har mottatt en vare med skade, feil eller mangler tar du kontakt med kundeservice på mail [email protected] med bilde av skade, feil eller mangel, samt ditt ordrenummer og en beskrivelse av hva reklamasjonen gjelder.



Hvordan returnerer jeg en vare?

  • Ved retur til vårt lager bruker du etiketten merket PostNord Return Drop Off som fulgte med i sendingen din. Klistre denne utenpå esken som returneres. Fyll ut angrerettskjema som fulgte med ordrebekreftelsen du fikk på mail. Print ut og legg sammen med varene i retursendingen. Sendingen kan leveres inn ved valgfritt PostNord utleveringssted. Vi anbefaler at du alltid ber om kvittering på innlevert retur. Merk at Posten/Bring ikke håndterer sendinger for PostNord.



Hva koster returen?

  • Returfrakt på 99,- tilfaller kunde ved bruk av angrerett. Retur i fysisk butikk er uten ekstra kostnad.
    Gjelder det en reklamasjon må Kundeservice kontaktes på [email protected] før du returnerer.



Hvordan får jeg tilbake pengene mine?

  • Så snart returen er behandlet og godkjent ved vårt lager vil kunden få tilbakeført det som er betalt. Beløpet krediteres til den betalingsmetoden du valgte ved kjøpet, enten via Klarna eller bankkort.



Hvor lang tid tar en retur?

  • Avhengig av hvor returen sendes fra vil postgangen normalt ta 1-4 dager. Deretter vil returen håndteres på lageret og kreditering utføres så snart returen er godkjent. Selve krediteringen vil tilbakeføres via valgt betalingsmetode. Har du spørsmål direkte knyttet til din Klarna faktura ber vi deg kontakte Klarna kundeservice: 21 01 89 91.



Hvor mye penger får jeg tilbake etter returen?

  • Beløpet krediteres i sin helhet ift hvor mye som er betalt for varen, minus eventuell kostnad for returfrakten. Merk at mat og konsumvarer ikke omfattes av angrerett og vil ikke utløse noen kreditering.

 


Hva gjør jeg om varen min er transportskadet?

  • Ta kontakt med kundeservice på mail [email protected] med ditt ordrenummer, samt detaljer om og bilder av skaden, så hjelper vi deg.



Hvordan sender jeg tilbake en vare som jeg vil reklamere på?

  • Ved reklamasjon ber vi deg alltid om å ta kontakt med kundeservice på mail før du returnerer. Skriv til [email protected] med en beskrivelse av hva reklamasjonen gjelder, samt bilder av produktet. Husk å legge ved ditt ordrenummer.



Hvor lang tid tar behandling av en reklamasjon?

  • Det varierer litt ut fra hvilket produkt det gjelder, men normalt håndteres reklamasjonssaker i løpet av en uke fra vi mottar henvendelsen. Alle reklamasjoner må sendes per mail til [email protected] Legg ved ordrenummer, samt bilder av feil, skade, mangel. Noen ganger kan det hende at beste løsning er å ta produktet med til nærmeste butikk for vurdering. Du finner alle våre butikker her: Du finner alle våre butikker her.



Er det garanti på elektronikk?

  • Forbrukerkjøpsloven gjelder her som alltid. Ta med deg produktet til nærmeste fysiske butikk, så vil du få hjelp med evt reklamasjon. Du finner alle våre butikker her.
© Christiania Glasmagasin AS