Meny
MENU

Personvernerklæring for kunder av Christiania Glasmagasin

1. Innledning

Vi i Christiania Glasmagasin tar personvern på alvor og behandler dine personopplysninger på en trygg og forsvarlig måte. Nettstedet cg.no og Christiania Glasmagasins kundeklubb eies og drives av Christiania Glasmagasin AS («vi») som er forpliktet til å beskytte dine personopplysninger og informere om hvordan vi benytter personopplysningene dine.

2. Behandling av personopplysninger

Når du bruker nettsiden vår og/eller er i kontakt med oss ved å bestille varer fra oss vil Christiania Glasmagasin behandle personopplysninger om deg. Nedenfor finner du derfor finne informasjon om personopplysninger som samles inn, hvorfor vi gjør dette og dine rettigheter knyttet til behandlingen av personopplysningene.

Behandlingsansvarlig for personopplysninger er Christiania Glasmagasin AS ved daglig leder/administrerende direktør Bendik Brynestad. Kontaktinformasjonen til Christiania Glasmagasin er:

Adresse: Postboks 14, 1312 Slependen
E-post: kundeservice@cg.no
Telefon: 22 90 89 00
Organisasjonsnr.: 840 207 412

For spørsmål du måtte ha om vår behandling av dine personopplysninger kan du kundeservice på tlf: 41 00 50 00 eller epost: kundeservice@cg.no

Hvorfor samler vi inn personopplysninger og hva slags informasjon samler vi inn?

Vi samler inn og bruker dine personopplysninger til ulike formål avhengig av hvem du er og hvordan vi kommer i kontakt med deg. Vi samler inn følgende personopplysninger til formålene angitt under:

  • Besvare henvendelser som kommer inn til oss. Navn, telefonnummer, e-postadresse og eventuelle personopplysninger som måtte følge av henvendelsen. Behandlingen av personopplysninger skjer på grunnlag av en interesseavveining hvor vi har vurdert hvilken informasjon som er nødvendig for å hjelpe deg med det du lurer på.
  • For å få informasjon om bruk av våre nettsider benytter vi informasjonskapsler (cookies). Du kan lese mer om cookies og hvilke cookies vi benytter Vi behandler personopplysninger på grunnlag av en interesseavveining. Vi har vurdert det slik at dette er nødvendig for å kunne tilpasse nettsiden til våre brukere. Vi ivaretar imidlertid personvernet ditt ved at vi kun bruker opplysningene til statistikk. I denne statistikken er det ikke mulig å identifisere deg som enkeltperson. Videre sletter vi personopplysningene som samles inn via nettsiden daglig.

3. Utlevering av personopplysninger til andre

Vi gir ikke personopplysningene dine videre til andre med mindre det foreligger et lovlig grunnlag for slik utlevering. Eksempler på slikt grunnlag vil typisk være en avtale med deg, et samtykke eller et lovgrunnlag som pålegger oss å gi ut informasjonen.

Christiania Glasmagasin bruker databehandlere til å samle inn, lagre eller på annen måte behandle personopplysninger på våre vegne. I slike tilfeller har vi inngått avtaler for å ivareta informasjonssikkerheten i alle ledd av behandlingen. Vi benytter oss av følgende databehandlere per i dag:

Ordreoversikt:

  • Magento er nettsideplattformen. Den loggfører salg og brukerinformasjon for å sende ordrene videre til vårt ERP-system (Navision).
  • Navision loggfører ordrene for å så bli behandlet av logistikk for utsendelse av varer og økonomi for fakturering og regnskap.

Annonsering:

  • Adtraction lagrer ordreinformasjon for kunder som handler via nettannonser
  • Facebook sporer konverteringer for å kunne ta betalt for annonsering.
  • Google Adwords sporer konverteringer for å kunne ta betalt for annonsering.

Utvikling og nettsidefunksjoner:

  • Google Analytics og Google Tag Manager viser brukeradferd på nettsiden med grunnlag i å gjøre nettsiden mer brukervennlig. IP-adresse vises ikke her.
  • Hotjar viser hvor folk klikker på nettsiden. Dette brukes til å legge opp mer relevant innhold. IP-adresse vises ikke her.
  • Zopim – Chatprogram. Hvis du ønsker å prate med kundeservice på chat lagres samtaleloggen og navn hvis du ønsker å fylle ut dette. På den måten kan vi kontakte deg i etterkant om det skulle være ønskelig.
  • Yotpo er vårt kundeanmeldelseprogram og gir deg mulighet til å vurdere produkter du har kjøpt. Her kan du velge å være anonym om ønskelig.
  • Algolia er vårt internsøk på nettsiden og sporer hvilke søkeord som blir skrevet. IP-adresse vises ikke her.

All behandling av personopplysninger som vi foretar skjer innenfor EU/EØS-området.

4. Når du blir medlem av Christiania Glasmagasins kundeklubb

Formålet med Christiania Glasmagasin kundeklubb er å kunne tilby våre medlemmer unike medlemsfordeler og tilpasset kommunikasjon med relevante tilbud, produkter, tips og inspirasjon. Det er gratis å bli eller være medlem av Christiania Glasmagasin sin kundeklubb, og medlemskapet er personlig. Du kan til enhver tid få innsyn i, endre eller slette lagrede personopplysninger og samtykker gjennom Min Kundeklubb eller ved å kontakte kundeservice på e-post eller tlf.nr. øverst i personvernerklæringen. Logger du inn og ikke har opprettet passord ber vi deg trykke «logg inn» og «motta passord».

Ved innmelding i kundeklubben samtykker du til at vi oppretter en kundeprofil på deg for å kunne tilby relevant markedsføring i de kanalene du ønsker å få informasjon i. Personopplysningene som behandles omfatter blant annet navn, adresse (hvis oppgitt), e-postadresse, telefonnummer, fødselsdato (hvis oppgitt) og transaksjonshistorikk. Din respons på kampanjer, kuponger, e-post eller SMS-utsendelser kan bli lagret og brukt til formidling av tilbud og annen informasjon gjennom sosiale medier og andre digitale kommunikasjonsnettverk, hvis du har samtykket til å motta slik informasjon.

Alle kundeklubbmedlemmer vil bli bedt om særskilt samtykke for å kunne motta tilpasset informasjon og tilbud elektronisk. Uten samtykke vil vi fremdeles kunne sende deg gode tilbud på e-post og SMS, men vi vil ikke kunne gi deg tilbud og informasjon tilpasset deg og dine interesser.

For å kunne sende ut relevant kommunikasjon har vi avtaler med følgende databehandlere som behandler opplysninger etter instruksjoner gitt av oss:

  • Apsis AS for e-postutsendelse
  • Link Mobility for SMS-utsendelse
  • Klarna AB for fakturabehandling, Visa- og Mastercardtransaksjoner
  • Facebook, Nosto, iProspect og Adtraction for annonsering
  • Magento for ordrehistorikk
  • Hotjar for optimalisering av nettside
  • Google Analytics

5. Lagringstid

Vi lagrer dine personopplysninger hos oss så lenge det er nødvendig for det formål personopplysningene ble samlet inn for. Dette betyr for eksempel at personopplysninger som vi behandler på grunnlag av ditt samtykke slettes dersom du trekker ditt samtykke. Personopplysninger vi behandler for å oppfylle en avtale med deg slettes når avtalen er oppfylt og alle plikter som følger av avtaleforholdet er oppfylt.

6. Dine rettigheter når vi behandler personopplysninger om deg

Du har rett til å kreve innsyn, korrigering eller sletting av personopplysningene vi behandler om deg. Du har videre rett til å kreve begrenset behandling, rette innsigelse mot behandlingen og kreve rett til dataportabilitet. Du kan lese mer om innholdet i disse rettighetene på Datatilsynets nettside: www.datatilsynet.no.

For å ta i bruk dine rettigheter må du ta kontakt med kundeservice på e-post kundeservice@cg.no eller telefon 41 00 50 00. Du kan også sende post til oss til postadressen oppgitt øverst i denne erklæringen. Vi vil svare på din henvendelse så fort som mulig, og senest innen 30 dager.


Vi vil be deg om å bekrefte identiteten din eller å oppgi ytterligere informasjon før vi lar deg ta i bruk dine rettigheter overfor oss. Dette gjør vi for å være sikre på at vi kun gir tilgang til dine personopplysninger til deg – og ikke noen som gir seg ut for å være deg.

Ved å klikke på denne linken kan du oppdatere hvilke markedsføringsaktiviteter du selv ønsker å ta del i.

7. Klager

Du har rett til å kreve innsyn, korrigering eller sletting av personopplysningene vi behandler om deg. Du har videre rett til å kreve begrenset behandling, rette innsigelse mot behandlingen og kreve rett til dataportabilitet. Du kan lese mer om innholdet i disse rettighetene på Datatilsynets nettside: www.datatilsynet.no.

Dersom du mener at vår behandling av personopplysninger ikke stemmer med det vi har beskrevet her eller at vi på andre måter bryter personvernlovgivningen, så kan du klage til Datatilsynet. Du finner informasjon om hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynets nettsider: www.datatilsynet.no.

8. Endringer

Hvis det skulle skje endring av våre tjenester eller endringer i regelverket om behandling av personopplysninger, kan det medføre forandring i informasjonen du er gitt her. Hvis vi har dine kontaktopplysninger vil vi gjøre deg oppmerksom på disse forandringene. Ellers vil oppdatert informasjon alltid finnes lett tilgjengelig på vår nettside.

Lukk
0 kr igjen til FRI FRAKT!
0 av 0

Mine favoritter

Det finnes ingen produkter som svarer til valgene.