Ofte stilte spørsmål
Hvor mye koster frakt?
Fraktkostnaden for Posten til utleveringssted er satt til 69 kr, og hjemlevering til 79 kr. Vi tilbyr fri frakt for ordre over 699 kr på levering til utleveringssted. Dersom din ordre utgjør en halvpall eller mer vil vi sørge for hjemlevering. Bud fra Posten vil ta kontakt med deg for å avtale tid for hjemlevering.
Fraktkostnad for Porterbuddy er 79 kroner
Kan jeg bestille til andre land?
Per i dag tilbyr vi kun sendinger i Norge. Vi forbeholder oss retten til ikke å sende til Svalbard og Jan Mayen.
Hva er betalingsalternativene mine?
Hos oss kan du bruke flere sikre betalingsmetoder.
Du kan velge om du vil betale med bankkort, Vipps eller Klarna faktura. Vi aksepterer de fleste bankkort, unntatt Amex. Klarna tilbyr 30 dagers betalingsfrist, delbetaling og kontoavtale.
Kan jeg endre eller avbestille en ordre?
Nei, dessverre. Etter at ordren er fullført har vi ikke anledning til å gjøre endringer i bestillingen. Dersom du vil kansellere din bestilling, ta kontakt med oss på kundeservice@cg.no så fort som mulig etter kjøpet, så skal vi gjøre det vi kan for å få stoppet den. Noen ganger går det så fort på lageret at vi ikke rekker å stoppe bestillingen, så vent på en bekreftelse fra oss.
Jeg ønsker å returnere en vare, hvordan gjør jeg det?
Hos oss har du alltid 30 dagers åpent kjøp ved bruk av angrerett. Om du ønsker å benytte deg av angreretten må varen returneres i samme stand som den ble mottatt/solgt. Konsumvarer omfattes ikke av angreretten og vil ikke utløse noen kreditering.
Ved retur til vårt lager kan du opprette returetikett ved å klikke HER. Du kan skrive ut returetiketten på alle Postens innleveringssteder ved å scanne QR-koden du får opp etter du har fylt ut feltene under avsender. Du kan også selv skrive ut returetiketten på forhånd, dersom du ønsker det. Sendingen kan leveres inn ved alle Postens innleveringssteder. Vi anbefaler at du alltid ber om kvittering på innlevert retur.
Alternativt kan du returnere i en av våre fysiske butikker. Husk å ta med din ordrebekreftelse til butikken. Dette er din kvittering på kjøpet i nettbutikk.
Hva gjelder om jeg vil reklamere på en vare?
Om du vil reklamere på en vare, eller om du har mottatt en vare med skade, feil eller mangler tar du kontakt med oss på mail kundeservice@cg.no med bilde av skade, feil eller mangel, samt ditt ordrenummer og en beskrivelse av hva reklamasjonen gjelder.
Har et knust glass fra Odysse, hva gjør jeg for å motta erstatning?
Det stemmer at Odysse-produktene har knuseerstatning. Knuseerstatningen gjelder imidlertid kun i våre fysiske butikker og fungerer slik at stetten på det knuste glasset må tas med til en av våre butikker for å få et nytt.
Hvilke produkter gjelder kantskårgaranti og knuseerstatning på?
Dette gjelder seriene Odyssé fra Hadeland Glassverk og Sense fra Porsgrunds Porselen, og kun for produkter som fortsatt er i produksjon. Knuseerstatningen og kantskårgarantien gjelder kun i våre fysiske butikker. For å benytte garantien må stetten på det knuste glasset eller servisedelen tas med til en av våre butikker for å få en ny del.
CG Medlem Bonus
Koster det noe å være medlem av CG Medlem
Nei, medlemskapet er gratis.
Kan hvem som helst bli medlem i CG Medlem?
Alle privatpersoner som har fylt 15 år, har norsk mobilnummer og adresse i Norge kan bli medlemmer.
Hvordan gjør jeg for å bli medlem av CG Medlem?
Du kan melde deg inn via regsitreringsskjema på CG.no eller i kassen i valgfri Christiania Glasmagasin-butikk. Ved innmelding i butikk vil du motta en SMS med lenke til registreringsskjema der du må fullføre registreringen for å bli medlem.
Hvilken kommunikasjon samtykker jeg til når jeg blir medlem?
Du samtykker til kommunikasjon på e-post og SMS. Du kan melde deg av kommunikasjonen via Min profil hvis du har en kundekonto eller i e-post/SMS som sendes ut. Du kan også sende en e-post til kundeservice@cg.no
Er det aldersgrensen for å bli CG Medlem?
Ja man må være fylt 15 år for å kunne være medlem.
Hvor finner jeg medlemsvilkår?
Medlemsvilkårene finner her. Christiania Glasmagasin kan fritt og når som helst oppdatere medlemsvilkårene for medlemskap og informere sine medlemmer om dette.
Hvordan melder jeg meg ut som medlem?
Du kan når som helst melde deg ut av CG Medlem under Min profil.
Du kan også melde deg ut ved å sende en epost til kundeservice kundeservice@cg.no
Kan jeg melde meg av kommunikasjon?
Du kan enkelt administrere dine kommunikasjonspreferanser via Min Profil. I tillegg kan du melde deg av epost- og sms-kommunikasjon direkte i utsendelsene ved å trykke på avmeldingslenke i epost eller i SMS. Selv om du som medlem har meldt deg av kommunikasjon vil CG Medlem allikevel kunne sende deg informasjon vedrørende forhold knyttet til medlemskapet og i forbindelse med utbetaling av bonus.
Må jeg ha en kundekonto på CG.no når jeg er medlem?
For å kunne opptjene poeng på kjøp i nettbutikken, se dine poeng og eventuelle bonussjekker, bruke disse i nettbutikken samt håndtere dine kommunikasjonspreferanser selv må du ha en kundekonto på CG.no. Det er derfor en meget sterk anbefaling at du oppretter en konto, men det er ikke et krav for medlemskap.
Blir det opprettet en kundekonto automatisk når jeg blir medlem?
Nei, når du blir medlem så må du opprette passord i registreringsskjemaet for at en kundekonto skal opprettes.
Jeg er allerede medlem, men har ikke kundekonto – hva skal jeg gjøre?
Hvis du er medlem, men savner en kundekonto så kan du enkelt opprette en konto her.
Er det å ha kundekonto på CG.no og være medlem samme sak?
Nei. Du kan ha en kundekonto på CG.no uten å være medlem. Men hvis du er medlem bør du ha en konto for å kunne se dine eventuelle bonuspoeng bonussjekker, samt kunne bruke sistnevnte i kassen.
OPPTJENING OG FORDELER
Hvilke fordeler får jeg som medlem av CG Medlem
Som medlem får du poeng på alle dine kjøp og du vil også kunne tjene opp ekstra poeng på utvalgte kampanjer og aktiviteter. For hvert 1000 poeng du opptjener utbetales en bonussjekk på 50 kroner. Disse utbetales 1 gang i måneden, henholdsvis den 10: e. Les mer om utbetaling av bonus og bonussjekker under lenger ned.
I tillegg til bonuspoeng vil du motta andre eksklusive medlemstilbud, bursdagsoverraskelser, faste medlemsfordeler, inspirasjon, råd og tips og annen relevant informasjon knyttet til dine kjøp og ditt medlemskap i CG Medlem.
Får jeg en velkomstgave når jeg blir medlem?
Ja, når du melder deg inn i CG Medlem mottar du en bonussjekk på 50 kr. Denne er gyldig i 4 uker fra at du mottok den. I tillegg får du 500 bonuspoeng for å hjelpe deg i gang med din bonusopptjening. For hvert 1000 poeng du tjener får du en bonussjekk på 50 kr.
Hvordan samler jeg bonuspoeng?
Du tjener bonuspoeng på alle kjøp i Christiania Glasmagasin sine butikker ved å identifisere deg med mobilnummer i kassen. I nettbutikken må du logge in før kjøpet gjennomføres.
Du får ett poeng for hver krone på sluttsummen av hver handel, ekskludert frakt. I kampanjeperioder kan det gis ekstra poeng enten på sluttsummen av hver handel eller på enkeltprodukter. Du vil informeres om slike kampanjer enten via e-post, SMS eller nettsider, så fremt du ikke har meldt deg av slik dialog. Du kan også opptjene bonuspoeng på annen aktivitet enn kjøp, dette vil da bli kommunisert i dine prefererte kommunikasjonskanaler og via våre nettsider.
Det gis kun bonuspoeng ved bruk av gavekort, ikke bonuspoeng for kjøp av gavekort, dvs bonuspoeng gis til den som bruker gavekortet, så lenge medlemskapet registreres på handelen.
Bonussaldo oppdateres på Min side dagen etter kjøp. Ev. klage på ikke oppdatert bonussaldo må rettes til kundeservice innen 50 dager etter kjøpet.
Hvor finner jeg oversikt over min bonusopptjening?
Oversikt over din bonusopptjening og bonussaldo vil du finne på din Min side når du logget inn på din kundekonto, samt at du vil kunne se din bonussaldo som informasjon i epost du mottar fra CG Medlem.
Hva skjer med mine bonuspoeng ved retur av kjøpt vare?
Ved retur av varer som er kjøpt vil de poeng som er opptjent ved kjøp tilsvarende bli trukket fra din bonussaldo og oppdatert under Min side.
Hva skjer hvis jeg returnerer noe der jeg brukt bonussjekk som betalingsmiddel?
Ved retur av vare hvor bonusjekk er benyttet ved kjøp vil ikke verdi av bonussjekk bli utbetalt eller refundert, og verdien av eventuelt benyttede bonusjekker vil være tapt. Kun beløp med fratrekk av verdi på benyttede bonusjekker vil danne grunnlag for refusjon ved retur.
Hvor lenge er mine bonuspoeng gyldige?
Bonuspoeng er en premiering av lojale medlemmer. Dersom du ikke har opptjent nye bonuspoeng i løpet av to år, nullstilles din poengsaldo.
BRUKE POENG OG BONUSSJEKKER
Hvordan kan jeg benytte bonuspoengene?
Dine bonuspoeng konverteres 12 ganger i året til bonussjekker, henholdsvis den 10. hver måned, basert på dine opptjente bonuspoeng fram til ett døgn før utstedelse.
Ved utstedelsestidspunktene konverteres følgende bonuspoeng til bonussjekker:
Bonuspoeng |
Bonussjekk
|
1 000 |
kr. 50 |
2.000 |
kr. 100 |
3 000 |
kr. 150 |
4.000 |
kr. 200 |
Ved bonuspoengsaldo på 5000 eller høyere, utstedes flere bonussjekker på inntil kr. 200, inntil rest av bonussaldo er lavere enn 1.000 poeng. Eventuelle restpoeng beholdes til neste utstedelse. Bonussjekker utstedes ikke forskuddsvis. Dersom det er feil ved bonuspoengberegning eller utstedelse av bonussjekker så har Christiania Glasmagasin rett til å korrigere dette.
En bonussjekk kan benyttes som full betaling eller delbetaling ved kjøp i Christiania Glasmagasin sine butikker eller i nettbutikken. Bonussjekker er personlige og tilgjengelig for deg når du er innlogget på Min side og i handlekurven så lenge de er aktive. Bonussjekker gjelder også ved kjøp av varer til redusert pris. Du velger selv ved hvilken handel en gyldig bonussjekk ønskes benyttet, men bonussjekken må da anvendes i sin helhet, og eventuell restverdi på bonussjekken betales ikke ut i kontanter. Den delen av betalingen som gjøres med bonussjekk gir ikke grunnlag for nye bonuspoeng.
Hvordan får jeg beskjed om at jeg fått en ny bonussjekk?
Du vil få informasjon om utstedelse av bonussjekk på e-post/SMS innen tre virkedager fra utstedelsesdato hvis dine bonuspoeng kvalifiserer for en ny bonussjekk.
Hvor lenge er bonusjekkene gyldige?
En bonussjekk har en gyldighet på 90 dager fra utstedelsesdato og kan kun benyttes én gang. Utløpsdato på bonusjekker blir tydelig kommunisert ved utstedelse og inne på Min side. Dersom en bonussjekk ikke er benyttet innen utløpsdato, er verdien tapt.
Får jeg bonus når jeg benytter bonussjekk?
Ja, men ikke delen av betalingen som gjøres med bonussjekk.
Kan jeg benytte flere bonussjekker ved samme handel?
Ja, du kan benytte de bonussjekkene du ønsker.
Hva skjer om summen av bonussjekkene overstiger summen på min handel?
Bonussjekker kan kun benyttes i sin helhet. Hvis du for eksempel ønsker å kjøpe noe for 75 kr og samtidig bruke en bonussjekk på 100 kr vil du betale 0 kr, men hele bonussjekken vil då være brukt. Du vil ikke få utbetalt en ny bonussjekk på 25 kr.
Hva skjer om jeg ikke benytter en bonussjekk?
Dersom en bonussjekk ikke er benyttet innen utløpsdato, er verdien tapt.
Kan jeg overlate en bonussjekk til noen andre?
Nei, bonussjekker er personlige.